19.7.2012

BTB-pätkien asentaminen vanilla-RBR:ään

Nokanmovin kokoamat BTB-komponentit sekä RBRWrong+Tyre rautalankaohjeella ryyditettynä.


1. Pelin viralliset patchit 1.01 ja 1.02 täytyy olla asennettuna.

2. Imuroi seuraava paketti. (Paketin on ansiokkaasti koonnut Nokanmov.)

3. Pura paketin sisältö haluamaasi paikkaan ja tämän jälkeen siirrä kansiot FX, Plugins ja RX_CONTENT sekä tiedosto d3dx9_35.dll RBR-asennuskansioon. (Aivan kuten paketissa havainnollisesti opastetaan.)

4. Eli EK-kansiot sijaitsevat täten \RBR-asennuskansio\RX_CONTENT\Tracks\[EK-kansio]

EK-kansioita voi nimetä uudelleen tarvittaessa. Heti EK-kansion juuressa tulee olla asianliittyvät alikansiot CACHE, FX, Objects ja Textures, sekä lukuisat .ini-tiedostot. Tämä tulee hahmottaa etu- ja takaperin housut jalassa ja silmät kiinni; paketteja kun on pakattu monella eri tavalla.

5. Pätkälle pääsee pelissä Options -> Plugins -> RBR_RX -> jne...

Ouninpohja asennettuna. Klikkaa suuremmaksi.


Pari huomio huomiota:


- Mikäli päädyt pelissä Kaihuavaaraan, pätkän kansiorakenne on taatusti väärä. Joten vertaile kansiorakennetta ylläolevan kuvan avulla.

- JOS alkuperäinen peli heittää assurenkaat alle sorapätkillä (tässä ei tunnu olevan mitään säännönmukaisuutta), asiaan auttanee seuraava pieni exe nimeltään RBRWRONG+TYRE (by Racer_S), joka asennetaan RBR-hakemiston juureen. Ohjelma käynnistetään ja jätetään päälle ennen RBR:ään menemistä. Käytännöllistä? Ei tietenkään.

- Koska rbr_rx-pluginissa ei valitettavasti ole skrollausmahdollisuutta, valintaruudulla ei tule näkymään enempää kuin noin 20-25 erikoiskoetta (riippuen resoluutiosta jne). Tässäkin mielessä tietyt nettipluginit kuten RSRBR on btb-pätkien suhteen paljon käytännöllisempi ratkaisu.